jag kan inte hålla mig.

Jag läste just lite om Isabelle Caro som även kallats Ms. Anorexia. Jag trodde, innan jag sett bilder, att hon kanske haft det 3 år eller så, men när jag sen såg bilder förstod jag att det måtte ha pågått mycket längre än så. Det visade sig att hon diagnostiserats med sjukdomen då hon var 12, och hon dog 28 år gammal. Det är 16 år då man levt som slav under sina tankar. 16 år av självförakt. Det är oacceptabelt. Och vissa andra som är sjuka ser henne som en förebild, något de vill vara. Hennes blogg handlande om hennes kamp för tillfrisknande. att bryta ett beteende och en syn på livet och sig själv som funnits sedan man var en liten flicka. Jag blir gråtfärdig, utan att överdriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0