på VK:s första sida

...står det;
Norra delen av Dragonskolan sprängdes tidigare idag i luften.
"Det bara sprutade ut elever!" Säger ett ögonvittne.

Nej, inte riktigt men i mitt huvud är det så.
Eftersom de stängt av mitten av S-korridoren så är det väldigt många elever som använder Norra Korridoren som en slags motorväg. En motorväg som är en-filig och stoppas upp för jämnan av bilar som står i klungor och tutar på varandra om helgen som varit.

Jag tänkte idag att nu måste N:et ha nåt bristningsgränsen.
N är inte anpassad till en så stor mängd elever,skåp och öppnande dörrar som just nu är och jag tänker att snart kommer det se ut som när en ballong sakta vattenfylls och sedan sprängs. Fast istället för vatten som flyger så far elever ut och man hittar igen dem borta påNannahusets tak.

Jag hoppas att det händer, det skulle vara spännande med lite explosioner och flygande elever så här mitt under ombyggnationen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0