Livet kan skämta.

Det är så jag måste skratta i efterhand.

Som det tidigare står skrivet så sover jag med Satan själv. Jag råkar ut för lite allt möjligt. Så jag satt i bilen med pappa påväg till handledarkursen för övningskörning och jag har världens hicka. Jag sitter lugnt och har just skickat ett sms när pappa i ett rödljus ba ropar till slår till mig armen. Jag trodde jag skule skita ner mig och få hjärtstillestånd samtidigt. Inte så graciöst sätt att dö så jag undvek det, men ändå. Okej Satan är väl inte stor del av händelsen. Pappa var vikarie så att säga.

Tidigare idag satt jag i soffan och pratade med V i telefonen samtidigt som jag dricker te. Några minuter tidigare så var ju nära att tappa ut tekoppen och då tänkte jag bara; Oj, det där hade blivit varmt!

Det tar ungefär två sekunder så är händelsen över. Hade den spelats i slowmotion så kanske dubbla tiden. Men jag sitter och håller i min tekopp och telefon och så av ingen anledning tippar koppen. Varmt te sköljer ut över ena låret och grenen. Det blev varmt. Riktigt Jävla Varmt. Så där varmt så att man inte kan göra annat än stå och hoppa och tänka på hur varmt det är.
När det väl svalnat fick jag flashbacks till den tiden då sängvätningen var populärt. Det var precis den känslan. Blött och lite lagom varmt.

Jag väntar på nästa. Alla ting kommer i tretal typ.

Dagens;

"Då är ju du långare än han?"
"Nä, men jag är äldre."
"Ja, just det! Då är du ju gamlare."
- Gustav, 7år
om skillnaden
mellan mig och en annan ledare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0