Vem vinner?

Jag har läst allt om kampen mellan gott och ont, kärlek och hat, rätt och fel. Nu har en till kamp kommit. Märken vs. Massindustrin. Om du kommer med ett par versioner av uggs, ni vet fårskinnstöveln som är så ful så den blir snygg och som jag själv trånar efter så får du troligen frågan; Är de äkta? - Definera äkta. Och om jag då säger nä, det är de inte. Så undrar folk vad de kostade. Vad ska man svara? Eller egentlgen; Vad är det ens för fråga? Att fråga för att man själv funderar på att köpa det är väl OK, men att fråga bara för att man vill veta om de andra tjejens skor kostade mer eller mindre än ens egna - och den som har dyrast skor vinner. Börjar det inte bli lite patetiskt att vi måste hävda oss i märket på det vi klär oss i?

Döms vi utifrån hur mycket pengar vi lägger ner på ett par skor, en tröja eller jeans? Och, är det bättre att lägga ner mycket pengar på ett plagg eller att lägga samma summa på flera som inte är av märket Lacoste, D&G, Fendi, Fillipa K o.s.v? Min åsikt ligger i att det är mer värt att köpa 5tröjor från H&M än ett par strumpor från Vision af Sverige.
Jag tycker att vi blivit alltför märkesfixerade - det är dyrt och det suger.

Dagens;
I think there is a world market for maybe five computers.
- Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Märkliga hälsningar










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0