HockeyBockey.

Har kikat på hockey i natt och nu ikväll. Jag måste ju bara säga att Kanada inte borde ha en VM-final. Det är ju bara så pinsamt att domarna inte pallar trycket och låter Kanadensarna köra över målvakten typ fyra gånger utan konsekvenser. Nä, det sög verkligen. Nu ska jag inte bara säga att domarna gjorde så vi förlorade för så är det inte, helt och hållet i alla fall. Nä, Sverige hade två kanske tre powerplay i rad och lyckas slänga bort alla. Trist.

Däremot var det riktigt spännande i första och andra, den tredje nämner jag inte.

 

Kvällens hockey var Björklöven – AIK. Jag känner mig lurad, jag har verkligen trott att Löven inte alls är bra och kolla – de vann. Det var en riktigt bra match, den var spännande, innehöll slagsmål och stockholmare som åker av isen med en förlust upptryckt där bak. Alla som håller på AIK, varsågod den bjuder vi på.


 



Att bo i den norra delen av Sverige har sina fördelar, vi har fått bra med snö idag och det är jättefint och vitt ute. Däremot så kommer nackdelen med att det är så vingligt när man måste gå i hjulspåren efter bilar för att traktorn inte kommit och plogat, men det har väl sin charm?

 

Nu är det dags att börja byta om för kvällens träning. Jag håller på att bli förkyld igen så jag får väl ta det lugnt och äta en diet innehållande naturläkemedel, thé och halstabletter.


 

Jag vill också säga grattis till min älskade kusin Hilda som fyller 17år idag, eller igår egentligen. Grattis gamkäringa!♥

Dagens;

”Spola, spola isen…”

- Sång om bandy, den töntigaste sporten som finns att skåda.

 

 

Hälsningar från ett Vitt Umeå











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0