onsdag onsdag onsdag

Sitter i soffan och försöker komma över chocken att jag fick se min bror. Han kom hem nyss och berätta han skulle ut och fiska. Hmf, vilken vildmarksknutte. Onsdag kväll och jag sitter och känner lugnet för idag har jag ingenting jag måste göra. Ingen stress eller någonting. Fast vänta. Stress och stress? Jag är inte så säker på att den här stressen verkligen existerar i så stora skalor som alla pratar om. När man väl sätter sig ner och funderar över vad man är stressad över kan det hända att man kommer fram till tre saker. Tre saker som man faktiskt kan prioritera mellan. Jag tror den största orsaken till stressen är att man stressar upp sig över att man känner lite smått stressad. 

Som exempel; I söndags var jag nära att bryta ihop för jag kände mig så stressad men så frågade mamma vad det var som tyngde mest. Engelskan, ja sen måste jag ju komma ikapp i matten och sen… Jo sen måste jag baka. Så fort jag berättat insåg jag att det var tre saker och mamma kunde hjälpa mig att baka. Så den här stressen misstänker jag var fanns i liten skala men blev överdriven av mig själv. Så varför stressa upp mig kanske du undrar? Jo, om du tittar dig omkring så kan du nog se, speciellt på stan att folk som går ensamma stressar fram. Jag tror själv att jag gör det. Kanske försöker vi se stressade ut för att inte verka ensamma? Nu börjar jag glida ur ämnet, ni kanske fortfarande sitter och undrar vad för slags piller jag knaprat på. Men jag tror att anledningen till varför jag stressar upp mig är att det är så det ska vara nu för tiden.
"Om du inte har det stressigt så är du slö. Om du inte har det stressigt så jobbar du inte tillräckligt."

 Känner ni kanske igen er lite grann? Nu ska jag inte dra alla över samma kam och säga att alla som är stressade inte är det egentligen. Jag tror säkert det finns de som har för mycket att göra, tro mig jag vet att det kan leda till riktigt allvar. Men jag hoppas att alla mina 12 läsare inte tillhör den andra kategorin utan att ni tillhör den första för att ni ska kunna förstå att ni inte behöver vara stressade, utan istället bara kunna sakta ner och lägga upp fötterna i soffan, för det är verkligen jätteskönt.

 Dagens;
Slow down, you move to fast.
You’ve got to make the morning last…
-Sång i mitt huvud


nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0