Gotland inifrån.

Eftersom tillgången till internet är lika med noll så fattar jag pennan och dokumenterar som jag gjorde förut, alltså i ettan. 

25/5   kl.23.33     Tåg, liggvagn

Har hunnit med lagom mycket idag, packat färdigt, handlat, gjort en supermacka (grov ciabatta med skinka, ost, paprika, gurka och fetaost), provat träningskläder, satt mig på ett tåg och lärt mig klättra upp till överslafen. Hyper?

Så det som nu ligger framför mig är den länge omtalade klassresan till Gotland, hoppas på riktigt trevligt väder - annars har jag med mig regnkläder.

Medan jag nu ligger här i evos överslaf upptäcker jag hur fantastiskt mysigt det är att ligga och vaggas av rälsens mjuka diskreta dunkande. Oj, det finns eluttag ser jag nu!
Min mentor och fantastiska lärare Ewa kom just in (ja hon stavar med w, lagom fränt!) och kollade till oss så nu börjar klassresekänslan infinna sig. Det var på tiden!
När vi ändå pratar klassresa så vill jag passa på att tacka Asta och Lars som bokade LIGGVAGN så vi slapp ¨ka buss eller sita igenom 11timmars tågresa. Ett tack även till alla föräldrar som sponsrade oss.

Det ni just läste var straten på Amandas Underbara resa till Gotland.

Hälsningar från överslafen None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0