Visdom kommer med erfarenheten

Ska idag öppna med lite djupa känslor. Isabelle, när vi satt på bussen från 4h-gården till stadshuset så fick du mig att inse att jag inte är ensam med vissa erfarenheter.

Det spelar ingen roll om tungan känns svullen,
det bränner i halsen och värker i magen.
Det enda du kan göra är att tugga och svälja.
Tugga och svälj och håll huvudet högt.


Så till de lite mer komiska.
När jag idag gick på willys för att köpa en chokladkaka som belöning för att jag skulle vaxa benen så händer det plötsligt något som skänker mig ett leende på läpparna.
Jag har tidigare varit på umelagun för att simma och gick därmed på willys lite strandsliten. När jag sedan går in genom dörrarna så möter jag en man som måste ha varit medlem i 25+klubben, vi får ögonkontakt och han ger mig en s.k flirtig blick. Av ren reflex ger jag honom ett leende och fortsätter sedan. Nu sitter du och tänker; jaha och?
Kanske tycks detta vara en töntig händelse och det tycker jag också, anledningen till att jag berättar om det är att jag när jag steg in innanför dörren till huset insåg hur otroligt glad man kan bli av en liten gest.
En gest som inte behöver betyda något - utan bara en gest utan mening. Hela vägen hem hade jag ett leende på läpparna och kände mig bara glad.

Så till alla män, pojkar, killar och gubbar där ute - håll upp dörren, flirta lite... Ge oss en gest och vi blir riktigt glada även om vi försöker spela iskalla.
Och Christoffer, om du vill göra någonting för mig så behöver du bara tycka om mig för den jag är.
Men blommor och choklad är aldrig ett minus! ;)



Dagens;
"Ur aerodynamisk vinkel borde humlan inte kunna flyga,
men det vet den inte, så den flyger vidare ändå."
- Mary Kay Ash


Leende hälsningar









Kommentarer
Postat av: hilda

skåne snart, jag läääääääääääängtar!

2008-07-22 @ 11:45:40
URL: http://adlihinapat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0