Mamma Mia!

Here I go again!

Jag och Hanna har nyss varit och sett filmen Mamma Mia och slutsatsen är att jag kommer inhandla den när den kommer ut på dvd eftersom den håller samma klass som Grease.

Pierce Brosnan, ni vet den Bond som vi i min ålder växte upp med hade en av huvudrollerna och han må vara gråhårig men jag måste sätta honom i samma arkivlåda som jag sätter Richard Gere.

De är båda gråhåriga,
äger inte någon tydlig tvättbräda
och de har båda nått en högre ålder.
Men vilka män!
Jag vet att jag inte är ensam att känna så här,
för de två männen har trots sina gråa slingor allt som har med manlighet och charm kvar.

*djup romantisk suck*


Nu ska jag inte bara skriva som vanligt utan innan jag början ordentligt vill ajag passa på att be om ursäkt för mitt uppehåll, men jag har varit upptagen med annat - har bl.a. hunnit se hela Gilmore Gilmore girls säsong sex på lite mer än ett dygn. Och folk säger tt ungdomar är ute för mycket på kvällarna? haha bullshit.

Jaha, nu är det bara några veckor kvar av sommarlovet och jag kom att tänka på att jag ganska snart komemr sitta i ett klassrum på draggen där alla elever känner sig obekväma och i smyg tittar på alla de andra och placerar dem i fack.
Jag har aldrig kommit till en ny klass förut där jag inte kännt någon och vet därför inte hur jag ska föra mig men jag gissar på att det alltid hjälper om man faktiskt är lite trevlig.

För att uppdatera er litegrann; Jag heter Amanda och denna sommar har jag förbannat vädret, legat på bettnes, umgåtts med trevliga människor, pickanickat på nydala, utvecklat ett stort intresse för golf, spelat fotboll, planerat lagkväll, läst de två sista harry potter böckerna, sett på gilmore girls säsong 5,6 och 7 dock inte sista på säsong sju,hundvaktat gizzmo och bara njutit så mycket jag kan.

Något jag ska göra är att nattbada. Jamen det ska jag! Just det, jag ska se sista avsnittet av glmore girls. sorgligt. sju säsonger - ack vilken fröjd det varit.

Dagens;
"Kan man stänga in en solkatt i en bur?"
- Ur filmen "Mamma Mia"


All min kärlek till Gilmore Girls






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0