Helgen då.

Livet är ironiskt, om Gud , Afrodite, Oden, Tor, Allah eller kanske Buddha sitter där uppe och har party emdan de ser på mina olyckor ska jag; när jag dör och knackar på porten dra med mig lite smuts in i himmelriket och jag ska även ta ett rejäljt snack emd de nämnda.

Bussen vi åker med far i diket, vi blir väntande i en timme och får åka lokalbuss.
Händlese utdragen ur bussen;

"Behövde gå på toaletten bak i bussen och jag vinglar bak. När jag kommer in på toaletten så inser jag att lutningen kommer att bli ett problem. Jag försöker lirka av mig byxorna och samtidigt håll balansen vilket innebär att jag dunsar emot väggen. Jag sätter mig på toaletten håller mig i ett handtag och låter blåsan tömmas. När jag sedan ska ta på mig byxorna så tar jag stöd med huvudet mot väggen och har båda änderna fria till att dra upp byxorna. Jag svingar mig ut från toaletten, märk svingar."

Matcherna gick sådär vi åkte ut i semi mot IKSU, vilket inte var särskilt oväntat. När IKSU sedan spelar finalen så gå jag iväg på toaletten och när jag kommer ut så är det mörkt och det är låst. Jag ringer Andreas, han kommer och rycker i dörren ställer sig sedan och tar kot och skrattar. När hans edan hämtat en som jobbar där inser han att hans nyckel inte passar oh han springer sedan iväg och ringer runt. Istället för att få panik så sätter jag mig ner och börjar skriva ett blogginlägg på telefonen som jag sedan ska lägga upp. Sjysst krishantering - jag tackar!

När jag väl kommer ut visar det sig att IKSU vinner finalen och vi kan fara iväg. Vi får stanna till på en verkstad mitt i natten och sedan fara på Max och käka medan vi väntar på en ny buss. På nya bussen somnar jag och när jag vaknar så är mi telefon indränkt i anonyms kaffe. 3000 åt helvete.

Så, den som kommit på alla dessa komiska scenarion ska jag personligen slå tills den ger mig en ny mobiltelefon. Valfri, hur dyr som helst.

Dagens;
"Motgångar avslöjar snillet, medgångar döljer det."
- Horatius



Ironiska hälsningar








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0