Stockholm Arlanda

Jag skulle vilja jobba på Arlanda. Jag vet dock inte som vad, men mitt arbete ska innebära att jag får vara överallt på hela Arlanda och jag ska kunna flygplatsen som min egen ficka. Jag gillar allt med Arlanda - än så länge.

Nu är 1 av 5 mellanlandningar gjord och jag sitter bara och väntar på att de andra resenärerna ska komma. De kommer troligen runt 17.00, sen klockan 18.00 bär det av till Utrikes och då är det 2 timmar tills dess att mitt plan mot Rom går.

Mina mellanlandningar;
Rom, Italien
Addis Abeba, Etiopien
Mombasa, Kenya
Kilimanjaro, Tanzania

Från dess att jag landade här på Arlanda klockan 14.00 så har jag ätit, skrivit, besökt damrummet och gått genom hela inrikes gaterna, bara för att prova.

Jag känner mig dock så himla malplacerad här på Arlanda. Jag möter en massa kostymer och snygga byxdräkter och aktieprtföljer och då känner jag mig mindre exlusiv i mina glasögon med för svag styrka som gör att jag måste kisa, min stora ryggsäck från fjällräven med en massa band att spänna runt en för att det ska se så häftigt ut som möjligt och min fotriktiga skor. Jo ni läste rätt.
Fot. Riktiga. Skor.
Ja, kära läsare jag är 17 år och bär fotriktiga skor som liknar sådana en hurtig mamma använder. Men vet ni vad. De är för j*vla sköna!

Nu ska jag kika runt på lite bloggar.

Förresten, det här blir troligen sista inlägget med å, ä och ö. Jag kommer att sakna er, kära prickar.
Som sagt, nu ska jag läsa lite, sen ska jag kanske prova gå genom hela utrikes hallen, bara för att prova.

Mamma, alla inlägg rörande Tanzania kan du hitta under kategorin tanzaniaresan här till vänster.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0