The time of the month

Nu ska jag faktiskt var lite privat, så känsliga läsare varnas.

Jag har börjat se ett mönster i min och Viktors relation när jag har mens.
Första steget är att Viktor drar av ett skämt som skulle ha fungerat i vanliga fall, ofta använder han sig av känsliga ämnen med tydliga inslag av ironi, och jag blir arg och frågar varför han är elak. Det är vid det tillfället han förstår att han är ute på tunn is.

Det andra steget som sker, efter incidenten då vi var nära ett nytt Tjernobyl fats med känslor, är att han byter strategi. När han råkar skämta om något och jag inte reagerar direkt utan kväver honom med en stunds tystnad så är han snabb att påpeka att han bara skämtar. Andra fasen brukar övergå i tredje fasen genom att han börjar trippa på tå och smyga sig närmre och närmre.

När det tredje steget är nått så ligger han och myser med mig. Han försöker, likt en stor hund, mysa sig in i ens famn och samtidigt påpekar han försiktigt att han faktiskt också vill ha lite uppmärksamhet.

Känns skönt att man känner igen symptomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0