Nämen, är ni här?!

Jag scrollade ner på min blogg och insåg att genomsnittliga inläggen har legat runt 3-4 meningar. Det ska inte detta göra. Jag har funderat på vad jag ska skriva om som ar upp mer än 4 meningar men kommer inte riktigt på något. Börjar det bli dags för någon slags uppdatering om mitt liv kanske? Fast om man läser de korta inlääggen från tidigare så kan man troligen pussla ihop det hela ganska bra. Jag funderar på att ge framtiden lite plats idag. Whaddyasay?

Framtiden är mycket oviss och jag älskar att se minen på de människor som ställer mig frågan; "Vad ska du göra efter gymnasiet?" när jag kort och obrytt svarar "Ingen aning." Truth to be told har jag en liten aning, men det är så flyktigt att jag inte ägnar det några rader.

Jag har en sak som är bestämd och det är att jag ska jobba i mitt älskade sörfors i sommar. Sedan är det ganska öppet. Jag är inte utbildad till något så jag vet redan nu att jag inte kommer att få fast anställning med en grundinkomst på 32 lax i månaden. Det skulle väl vara om jag blev prostituerad jag kanske skulle kunna komma upp det i summorna direkt, men jag är inte så intresserad av det yrket.

Jag skulle vilja resa. Tågluffa i Europa kanske. Eller åka till Australien och jobba på något kontor eller en fruktodling. Jag vet inte, det skulle vara skönt att få göra något annat, men mycket beror på hur det ser ut här hemma. Har jag tur får jag kanske med mig Viktor på en tågluff på 2 veckor - han är nämligen bästa resesällskapet alla kategorier. Vi får se. Just nu finns det ingenting som känns särskilt realistiskt utom sörfors.

För stunden har jag tre delmål i sikte. Bli klar med projektarbete, Åka till Gambia och ta studenten. The rest lies beyond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0