Jag gråter för dig.

Uppbrott är det värsta som finns. Det spelar ingen roll om du lämnar, blir lämnad eller kommer överens med din partner, det kommer ändå vara jobbigt. Man ska gå från en roll till en annan. Föredetta-rollen. Helt plötsligt ska man inte ringa den person man delat sitt liv med en lång period bara för att berätta att man hört "vår låt" på radion. Man kanske måste byta namn i telefonboken. Byta ICE-uppgifter, skriva upp någon annan som närmast anhörig. Kanske måste man byta status på facebook eller sudda ut en massa i kalendern som man planerat göra tillsammans.

Även om man vid uppbrottet inte var kära så är det svårt och det är en stor förändring. Plötslig är man inte en stor del av den andres liv. Man var.
Hela tiden denna prefekt-form. Man var, vi gjorde, jag kände, han älskade... Alltid perfekt, aldrig presens.

Det är jobbigt med förhållanden som tar slut. Men det blir bättre. Kanske inte imorrn eller nästa vecka, eller ens nästa månad. Men det blir bättre och tillslut kan man glädjas åt att ens före detta hittat någon ny hur omöjligt det än låter för stunden.

Det är jobbigt när ett förhållande tar slut.
Men det blir lättare.

Så mitt kära hjärta, det blir lättare.
Jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0