Meningskiljaktigheter

Jag och Viktor har två helt olika filosofier när det gäller mat och bak. Jag anser att det finns en portionstabell på paket för att det är utprovat att resultatet blir bra då. Viktor anser att jag är töntig som följer måtten. Det här har skapat en hel del friktion i köket.

När vi ska koka ris krockar våra åsikter väldigt mycket. Jag anser att vi ska dosera vatten enligt tabellen på paketet eftersom man då vet att riset är klart när vattnet har kokat bort från riset. Viktor däremot, anser att om man höftar en mängd vatten och sätter spisen på hösta värme, så behöver man bara vänta tills det kokat över en gång tills det är färdigt.

Nu har jag dock en lösning på just risproblemet.
Uncle Ben's Boil-in-Bag ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0