Min moster.

Min moster är världens bästa. Hon är jättesnäll och väldigt trevlig att prata och diskutera med. Dessutom är hon så himla söt. Vi brukar ha Bingokväll här i huset på söndagskvällarna då mormor och Loffe och min moster kommer - så sitter vi och spelar, fikar och pratar. Men så ikväll är mamma borta på golfbanan, jag sitter och pluggar och pappa jobbar så det blev liksom inget.

Men nu efter sju kom min moster och frågar lite snällt: Är det bingo ikväll? När jag svarar att nä, mamma är borta, svarar hon glatt: "Nähä, men då går jag hem!" och så promenerar hon leende iväg.

Det är helt omöjligt att inte bli glad när man träffar henne. Hennes glädje och lite tankspridda sätt smittar av sig och man kan inte låta bli att le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0