Generations-chock

Läste runt idag och fick en smärre chock. Där, svart på vitt får jag se att en av mina småtjejer inte vet vad som hände 11 september 2001. Jag trodde jag skulle ramla av stolen.

Mina tankar kom i denna ordning ungefär.

1. Vad i helvete lär skolorna ut nuförtiden?
2. Filmerna World Trade center och 9/11 kom inte till bara för att.
3. Åh helvete, har jag blivit gammal?

Den tredje syftar på att ett barn av vad jag trodde var min generation inte alls är min generation. Hon var fyra när flygplanen plockade tornen. Hon gick på dagis och hade kardborreband på skorna. Jag gick i trean och hade skosnören.

Åh. Jag tror jag måste sätta mig och andas lite igen.

Va faan. 9/11? Hur missar man en sån grej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0