4/3 -09

"Nu går jag och blir lesbisk."

Alla tjejer, har ni kanske någonsin tänkt den frasen i ert stilla sinne? Ni som har det, kanske känner igen den där känslan som bara kommer när killen verkligen inte förstår. Ni kan ha en dålig dag och han säger fel saker, din pms bankar på dörren och han lyckas reta upp dig just då? 'Varför förstår han inte?' är den frasen som går på löpande band i huvudet.


Jag ska inte ljuga, jag har själv känt den känslan både en och två gånger och det är bland de värsta som finns. Det händer oftast när jag blir irriterad på någonting och min respektive inte förstår det. Det är då allting brister och känslor från två år tillbaka kan komma och spä på det hela lite ytterligare. Varför blir det då såhär? Han vill ju faktiskt inget illa. Är det så att han inte förstår eller är vi tjejer för dåliga på att förklara? Är det till och med så att vi tjejer överdriver? Jag låter er dra era egna slutsatser.


Nu råkar det ju vara så att trots ens tankar om att byta sida, så är det någonting hos just din stjärna som gör att ilskan, lika fort som den kom - kan försvinna. Det är hans sätt att behålla lugnet och vänta ut dig, hans händer som så tröstande smeker ditt hår, hans ögon som inte dömer dig för ditt utbrott. Visst känns det bra i magen? Visst känner du att han är värd varenda sekund han inte riktigt förstår? Visst känner du att han är vad du behöver för att vara riktigt lycklig ändå? Kanske du slipper bli lesbisk ändå?













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0