Skön krock?

När engelska, tyska och italienska möts i ett klassrum, då är det ett helvete.

Vi sitter på tyskalektion och in promenerar tre italienskor och en elev som är deras guide. Vad de gör här? Nä, de ska bara vara med och titta på vår lektion.

Det som är lite intressant är att varje gång det kommer någon från utlandet så spräcker de ens fördomar. Som med italienskorna - mina tankar om italienskor är att de är långa smala och bär kläder av märket Fendi och D&G.
Mina fördomar for ut genom fönstret så fort jag såg deras ordentliga skor, anpassade för det svenska kalla klimatet som just nu är 2+ och svinhalt. Jag provade för någon dag sen.

Om 22minuter har jag hälsosamtal vilket innebär att jag ska berätta hur jag mår och enligt G-son kan det hända att hon frågar om sexuellt umgänge. Varför är det viktigt att berätta om så privata saker? Jag menar; skriver hon upp det? Det kanske är där alla undersökningar om medelåldern för att förlora oskulden? Kan vara, kan vara.

Oj, nu ska jag diskutera det senaste Türkisch für Anfänger avsnittet. Den serien är riktigt bra. när de däremot sk prata romantiskt blir det lite fel med det tyska språket. Romantiken låter som en förkylning blandat med dödsrop.

Dagens;
"Cool, sie kifft!"
-Cem, Türkisch für Anfänger


Auf Wiedersehen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0