13-dagscupen

Årets viktigaste händelse inom Ersboda har nu gått av stapeln samtidigt som temperaturen kröp under -10/-15, 13-dagscupen.
För er som inte vet vad det är så kan jag ebrätta att det är en cup då det är innebandy på några hallar runtom i Umeå i princip 24/5. Ersäng som är bas arenan är hem för innebandy från 8.00 på morgonen till 01.00 på kvällen.
Det finns alltid en match att se.
Jag komemr inte vara särskilt aktiv under dessa dagar eftersom jag trologen kommer att äta korv, titta på innebandy, dricka cola eller fanta (ngn gång Ramlösa för att verka lite nyttig), äta godis och umgås med vänner. Jo, jag lär väl spela någon match också. ;)



Jag tycker det är otroligt när jag går omkring ute, vart jag än tittar verkar jag se ungdomarna med byxorna nere i kvävecken så man ser paketet, stora jackor med huvan uppdragen och den lite speciella gången som gör att de ser ut att ha skitit ner samtidigt som det försöker hålla upp byxorna. Varför? Varför utsätta sig att frysa ner mellangärdet (är det rätt ord för rätt område?) och samtidigt se ut som "Hej kom och hjälp mig!"? Jag brukar inte vara nrydd i om folk klär sig annorlunda men jag förstår bara inte. Det ännu mer spektakulära är att dessa killar ofta, inte alltid dras till en viss sort av tjejer. Tjejerna som tycks ha glömt att det är ungefär 20 minusgrader ute och ändå går omkring i små tunna jackor, utan mössa och jeans som sitter åt som korvskinn på benen. Herregud jag låter som dig, farmor. Nu måste jag lägga av!
Jag ska tillägga att jag inte säger att alla ser likadana ut och alla dras till samma typ av tjej det här är bara något jag i mitt stilla sinne konstaterat ofta gäller.

Anonym som skrev i mitt förra inlägg; Jag gillar din tanke. Att männen är hemma med barnen på helgerna och kvinnorna sen tar dem under helgen medan de ändå går på stan. Jag gillar den - det låter vettigt. Detta betyder dock inte att jag gillar när fyra barnvagnar omringar en och trycker en mot en hylla med halsband.


Dagens;
"Vad hette den där utlänningen som vann Idol för några år sen?"
"Utlänning?"
"Ja, tandställning..."
"Darin är från södra Sverige."
"Åh, jaha."
                                                                                           - Utdrag ur msn-konversation



Frusna hälsningar



Kommentarer
Postat av: Anonym

tack haha..

Jag håller med dig också, stör mig minst lika mkt som dig=P

2009-01-03 @ 18:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0