New location kan man kalla det

Sitter just nu 600km norr om Umeå och knappar.
Jag ska vara här i Kiruna till torsdag. Jag kliver förhoppningsvis in på umeås busstation klockan 13.05.

Det händer inte så särskilt mycket just nu, frågan är ju om det hade varit så stor skillnad på att sitta hemma eller här hos min kusin? Vi har bastat och sedan konstaterat att min lånetelefon låter döende när den får sms. vi funderar på om det sista avhuggna durret är med mening eller bara ett rop på hjälp. Jag är skarpt osäker till det första alternativet.

Nu blir det kvällsfika och imorrn sticker vi ut till kurris och ska spendera resterande tid där troligen.

Dagens;
"Hilda- Killar och gympa,
berätta vad han heter så ska jag honom stympa.
jag tror jag vet vad han heter, är det han Peter?
Eller han där, pär?
Äsch meka och samla på sudd,
jag heter hilda och gillar peta navelludd.
den här kan du ha i regn och skur,
men det är inget dött djur.
vad kan det va, en påse värmeljus?
eller ett hus.
God Jul."
- Min brors julklappsrim till min kusin

(Hon fick spännband?)

600km långa nordliga hälsningar










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0