ojoj

Jag satt och stirrade ut i intet när jag insåg att bloggen legat nere nu sen förra gredagen! :O

Så Förra fredagen åkte jag med mitt pick,pack och pojkvän m. familj till åre.
Jag hade en trevlig bilresa och alla i bilen konstaterade att jag har en chokladradar som lystrar till allt som rör ordet choklad. efter ett besök i åres chokladfrabrik som var mycket angenämt och brunt så fortsatte vi till duved där vi skulle komma att slå oss ner. (jag slog christoffer och satte mig ner själv, feminist -javisst!)


Vi gjorde oss lite hemmastadda och åt middag när sedan mattias,göran och chris. skulle fixa skidor och sånt där tjafs. vi kvinnor valde att stanna kvar och under den tiden blev jag och familjens dotter Rebecka tjenis - trots att hon i princip sprungit iväg från mig tidigare. jag fick till skillnad från christoffer en gonattkram OCH puss. senare skulle det förresten visa sig att rebecka ansåg christoffer som farlig till sista minutrarna innan vi for hem ungefär. gulligt värre!

min första natt sov jag tre timmar, gav upp försöken att somna om vid halv sex, gick ner och läste, gick upp halv sju och väckte pågen fär att sedan vara speedad på morgonen men somna i soffan med christoffer på eftermiddagen.  ja vi åkte skidor däremellan också. det visade sig att jag inte är nästa anja pärson så pappa behöver inte bygga någon troféhylla - den bjuder jag på, papi.

Lördagen bjöd även på Skutskjutet, vilket innebär störtlopp från litye osäker men gissar på åreskutan(?) senare på kvällen tog vi oss in till byn och röjde runt litegrann.

söndagen åkte jag halva dagen och följde sedan med Lena, Marie och MArcus upp på toppen med hjälp av linbana. vi åkte genom moln och där, mogen som man är som snart 16-åring andades jag in riktigt ordentligt för att sedan konstatera att "Japp, då har man käkat moln."  hemskot moget, hemskt fuktigt.


söndagen gick och det var dags för sista natten i en 90-säng med en björn bredvid sig. ja jag säger björn för trots min starka personlighet ifck jag minst plats vilket jag han kommer få betala för senare.
Vi tog oss upp på morgonen, packade och sa hejdå sedan väntade 5timmars bilfärd. cirka 4 av de timmarna sov jag. YESS!

Jag har summa summarium haft en ytterst trevlig helg i ytterst trevligt sällskap i ytterst trevlig miljö. Jag har även lärt mig ett coolt partytrick ;)

nu har ni verkligen fått läsa ett lagom drygt inlägg som egentligen ser ut som en tolvåring skrivit men den bjuder jag på för jag har varit så fantastiskt djup i mina tidigare memoarer.

Btw, igår gjorde jag grymmaste muffinsen! sockerkakssmet och lite marabouchoklad i. mm..

Dagens;
"Tyngden på dalskidan, älskling!!"
- Snål pappa i filmen Sällskapsresan Snowrollers




Snö, tö och trevliga hälsningar image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0