sett, läst och drömt.

jag drömde sjuuuuka drömmar i natt och den läskigaste var nog om mig själv.

Jag går omkring på skolan och är gravid. HÖGGRAVID, tvillingar såklart. Det sjukaste är att ingen verkar bry sig, får ständigt frågan; - har du fått dem än? så här på morgonen blir jag lite arg, vad ör det för fråga!? Syntes inte min mage? Ja, jag föder alltså dessa två små änglar utan smärta, ganska neutralt- alltså inte alltför verklighetstroget och så ligger de där. Mina två barn. Amy och Tom. Jag vet inte hur de namnen kom men enligt frömmen så... Jag går omkring med mina brn i barnvagnen som om det var hur naturligt som helst. Lite läskig dröm emd tanke på att jag inte har pojkvän nu och inte heller vill ha en inom den närmaste tiden.

Så då vet jag ju hur min framtid ser ut då. Kanon? Så nu måste jag göra er besvikna -  ja ni som tror att jag planerat hela mitt liv in i minsta detalj. Det allra pinsammaste är att de som tror det har kännt mig ett bra tag, där sätter det obehagliga in att de inte känner mig alls. Haha, fy fan vad ni gör brt er när ni kommer med såna påståenden om mig. Hehe.. Ja, det är ni som gör bort er, inte jag :)
Så visst har jag plnerat hela mitt liv alltså. Har inte ens planerat min planer inför helgen.



Läst i City - Nöjesmagasinet om giftermål:

Barnens råd:
-Hur skulle du få ditt äktenskap att fungera?
-"Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil." (Rick 10år)

-Hur kan en främling se om två är gifta?
-"
Du måste kanske gissa, men en ledtråd är om de skriker åt samma barn." (Sebastian 8 år)

-När är den rätta åldern att gifta sig vid?
-"Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig." (Fredrik 6år)
- "När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru." (Martin 5år)


-Är det bättre att vara singel eller gift?
-"Jag får huvudvärk när jag tänker på dånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel." (Adam 7år)

Tjuvlyssnat:

Tjej 1 sitter och messar.
Tjej 2 sitter och tittar på. Både är i 30-årsdåldern
Tjej 2: Är det till killen du träffade igår kväll?
Tjej 1: Mmm...
Tjej 2: Men du ville ju inte träffa honom igen? Är det så smart att skicka sms då?
Tjej 1: Men jag har ju redan pratat med honom idag, så det är redan kört. Imorgon däremot! Då ska jag inte prata med honom.
Tjej 2: Men om han pratar med dig då?
Tjej 1: Jaa... Då är det kört imorgon med!
Tjej 2: Med den attityden kommer ni ju vara gifta innan du gör slut.
Tjej 1: Nä! För på bröllopsdagen får man inte träffa varandra före altaret! Där har jag min chans att smita...

Jag var helt enkelt tvungen att skriva in det där. Satt och fnissade när jag läste det här på Snadys med min kaffe och muffin i fredags.


Så ikväll är det alltså yoga i 90min. Gud hjälpe mig eftersom jag är lika mjuk i musklerna som ett kylskåp. Tack.
Sedan är det film yippiekayeeeey!

Dagens: "Ibland är man vindrutan,
ibland insekten."
-Mark Knopfler



Afrikanska danshälsningar image7

Kommentarer
Postat av: Crosby =)

Haha sköna råd av barnen :D

2008-03-12 @ 14:37:08
Postat av: hilda

yoga är fruktansvert roligt! :)

2008-03-12 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0