what goes around comes around

Allt du gör får konsekvenser.
Så små ord med så stor mening. Allt du tänker, gör och säger får konsekvenser.
Du får ta smällen.
Du får ta fallet.
Du får ta framgången.

Kanske är det dags att sätta sig ner och se över hur man mår? Tänker ni på den stunden då man upptäcker tusen brister och hur stressigt man har det? Vi tänker inte på samma.
Det är dags att sätta sig ner och inse att stressen bara är en konsekvens av att man tidigare skjutit upp något. Och varför sköt man upp det? I mitt fall, för att jag hade trevligare saker att göra.

Jag önskar att mina ord nu inte var sanna, men när konsekvenserna av handlingar blir så tyngande, borde man inte bli extra noga med att inte göra om samma handling som ger skitiga konsekvenser? Jo, visst borde man det. Gör man om samma handlingä ändå? Ja. Tyvärr, men så är det. Vi gör om det igenoch igen och igen. Ändå tills dess att vi vaknar upp. Har man tur vaknar man till snabbt har man otur, gör man det aldrig.

Med de djupa orden avslutar jag.


Med eftertänksamma hälsningarimage7

Kommentarer
Postat av: julia

Hej amanda!
Självklart kommer jag på onsdag!
Skulle inte tveka.
Skiter i om jag kommer hem 3 på natten och ska upp på skolan. bara jag får träffa alla er undebrara människor igen!! =)

Åh tack så mycket, vad glad jag blir!

2008-04-03 @ 17:59:14
URL: http://julialundqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0